اهمیت لول سوئیچ هاو ترانسمیترهای سطح در صنعت

لول سوئیچ هاو ترانسمیتر سطح در صنعت

از زمانی که انقلاب صنعتی رخ داد و تولید انبوه درصنایع مختلف شکل گرفت، همیشه دغدغه کارآفرینان و مهندسان این بوده که ضریب ایمنی دستگاه ها و خطوط تولید را بالا برده تا از ضرر و زیان های مادی و انسانی ناشی از تولید جلوگیری بعمل آید.

دز زمانیکه صنعت الکترونیک پیشرفت چندانی نداشت، اغلب کنترل ها توسط نیروی انسانی انجام میگرفت و اپراتورها میبایست دقت لازم را داشتند تا از سر ریز شدن و یا خالی ماندن مخازن و تانک های در حال کار جلوگیری بعمل آورند.با توسعه صنعت برق و الکترونیک به مرور زمان تجهیزات و ادوات کنترل پروسس شکل گرفتند و کار پر زحمت اپراتورهای محلی تا حدی توسط کنترل اتوماتیک و سیتم های PLC جبران گردید.

لول سوئیچ ها یا همان سوئیچ های سطح و همینطور ترانسمیتر های سطح ابزاری هستند که بوفور در صنتایع مختلف نفت ، گاز، پتروشیمی، صنایع غذایی، پلیمر، صنایع معدنی و فولاد و صنایع دارو سازی جهت کنترل سطوح تانک ها و مخازن ذخیره مورد استفاده قرار میگیرد. لول سوئیچ ها و ترانسمیترهای سطح بستگی به مواد مورد استفاده و همینطور اندازه و شکل مخازن و تانکهای ذخیره در انواع مختلفی ساخته میشود که به تفضیل به این مقوله خواهیم پرداخت.